Hahaha

Jag har nu (efter fem veckor) kommit på att det finns nått som heter copy och paste! Kan ju lika gärna skriva samma text här som på resdagboken... Dock blir det mindre bilder här eftersom det bara går att ladda upp en bild i taget :/

Söndag igen?

Tiden går så fort... Dagarna bara springer iväg, på tisdag har vi varit borta i fem veckor och ännu längtar jag inte hem!

Idag började nya nannyn som heter Rosa, sparkade ju den förra igår efter följande hade hänt:
Dag nummer 2 på jobbet är hennes mans födelsedag och hon ber att få gå hem lite tidigare, vi säger ok!
Dag nummer tre blir hennes man sjuk och måste åka till sjukhuset och hon är borta i två dagar.
Kommande dagar vill hon gå hem tidigt för att laga mat åt sin sjuka man.
Dag nummer 9 så är hennes svärmor med i en bilolycka och hon vill åka vid lunch för att kolla hur det är med henne på sjukhuset....

OCH NU DET KNÄPPASTE:
Städaren som bor granne med henne) berättade för oss att hennes man inte alls var sjuk, han är hur frisk som helst och jobbar ( han kanske mår dåligt ibland för att han dricker lite för mycket..) och att hennes svärmor bor på en helt annan del av Filippinerna... SÅ HON LJUGER!!!
Till hennes man sa hon att det var Walther som hade varit sjuk och låg på sjukhus och att det var därför hon inte behövde jobba de två dagarna och resten av tiden sa hon att vi sa att hon skulle gå hem...

När jag fick reda på detta fick hon sparken på en gång och hon hade mage att gråta den kvinnan.. hmpf
Åh sen hade hon mage att skicka ett sms och be om förlåtelse och om att få jobbet tillbaka... Då skrev jag det tillbaka att vi vill inte att Walther ska vara i närheten av en sån som hon...

Nya nannyn verkar än så länge väldigt bra. Walther tycker det är jättekul att leka med henne.
Så jag är hemma idag och lär nya nannyn hur allt fungerar och Gustav är och fortsätter med sitt dykcert. Förhoppningsvis kan han tryckutjämna när han dyker idag och då är han klar imorgon eller i övermorgon.

Imorgon ska jag och Jovelyn åka till Taglibaran och shoppa lite... Måste hitta lite nya kjolar och nya bikinis :)
Hitills har jag shoppat:
1 Guessväska
1 Vanlig väska
5 klänningar
5 Lacoste linnen
3 par shorts
2 par örhängen
1 klocka
2 nagellack
+massa t-shirts och shorts och en keps till Walther

Tror det blir att betala lite övervikt för bagaget på vägen hem ;)



Kommentarer
Postat av: Linnea Bergsten

Vad gör ni där nere egentligen?

2010-01-17 @ 10:06:31
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0