Eksem..

Lillpojken har eksem.. fast av vad vet vi inte än.. är antagligen komjölksallergi så nu provar vi ersättning som inte är baserad på komjölk. Den e svindyr, kostar 200:- för en burk. Hoppas den är subventionerad riktigt om det är så att han är allergisk och måste äta den...

Walther ser ut som en prickig krov på magen stackaren.. och den här ersättningen (NUTRA) som inte innehåller komjölk smakar pyton men han e så duktig och äter i alla fall.

Ska ringa barnläkaren imorgon o be att få göra ett pricktest för o se om det ger något utslag... Om man läser om komjölksallergi så brukar ju barnet visa någon påverkan (förutom eksem) på att vara det.. Typ att de har diarre, kräkningar, mest eksem runt och på huvudet (där har han nästan ingenting) Så vi hoppas på att han reagerat på när jag ätit nötter och ammat... Lite lättare att undvika nötter än komjölk.. Så nu har jag slutat amma, i alla fall tills jag hör va de säger imorgon. Då vet jag i alla fall att han inte får något tokigt i sig från mig...

Det värsta e bara att jag tycker han kräks så mycket mer av NUTRA än vad han gjorde innan av vanliga Babysemp eller NAN... Men men det kanske bara är en invänjningsperiod för hans mage...

Hoppas verkligen att jag får träffa någon läkare redan imorgon och att de kan ha lite svar på mina frågor...

Idag har Walther i alla fall fått bada.. o som han älskar att bada :) Han blir helt till sig när vi börjar göra i ordning för bad.. Kan en sån lite bebis verkligen förstå vad som kommer att hända? Ja tydligen.. Men han börjar bli lite för stor för baljan.. han kan inte sprattla lika mycket som han vill utan att slå huvudet i kanten...Får försöka komma ihåg att sno badkaret en stund nästa gång vi e i Björkvik hos Walthers Mormor o Morfar :)

Annars idag har det inte hänt så mycket, det bara regnar och regnar... skittrist :(

Nu ska jag göra mig iordning och gå och lägga mig i sängen o kolla på tv... (Walther sover som vanligt redan sen åtta..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0