Tisdag - två veckor kvar

Kvart över nio tog Louise och jag bussen in till city. Louise hade et riktigt viktigt uppdrag : att köpa ett speciellt vin som släpptes idag på systembolaget. Det är ett vin som fått 100 poäng och det fanns bara 276 flaskor.

Systemet öppnade vi tio så vi traskade i lugn takt dit för klockan var ju bara 20 i tio. När vi kommer runt hörnet så ser vi att det är hur mycket folk som helst som står längs vägen. Louise skrattar och säger "jag lovar att det är kön till systemet" jag svarar då "hahahaha klart det inte är, de väntar ju på bussen" Vem tror ni hade rätt? Inte var det jag i alla fall... Det var kö hela regeringsgatan ner från systemet inne på NK! Och allt detta för de släpper lite begränsade upplagor av vin, champange etc.
Stod i kö i ca en timme och sen fick Louise springa in medans jag gick en runda med barnen på NK och som tur va så fick hon tag på tre flaskor av det vinet hennes man gett henne i uppdrag att köpa. Så jag köpte ett sånt vin av henne :) Har precis satt in pengar på ditt konto Louise.
Efter det såg våran tur ut såhär: Urban outfitters, H&M, BR leksaker (där jag köpte en leksak att ha på planet till Walther och en liten present till Sally som fuller ett år), fiket inne på Gallerian, Åhlens barnavdelning (blöjbyte), till gubben som sålde munkar och sen tunnelbanan till Ropsten och sen gick vi därifrån hem...

Min älskade lilla Walther spenderade eftermiddagen med att gå runt alla möbler han kan resa sig upp mot. Självklart pillar han upp dörren till toaletten och rullar ut toalettrullen och river den i molekyler medans jag kollar FB... Får skylla mig själv att jag inte har bättre koll på honom ;)

Snart börjar Ugly Betty och sen är det Desperate houswifes. Imorgon åker jag till mor min i Björkvik och hälsar på.

Tack och godnatt!

Vinet jag köpte:

Kommentarer
Postat av: gina

hej kikar in och önskar dig en trevlig helg ;)

du kanske vill rösta på mig oxå;) länken hittar du i min blogg;) tack

fin blogg du har ;)

2009-12-04 @ 22:48:52
URL: http://ginazhubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0