Torsdag 26 November - 19 dagar kvar

Dagen/morgonen/natten började med att Walther vaknade till vid 3 tiden och jag fick honom att somna om på en gång. Jag däremot kunde INTE somna om! Väckte Gustav strax innan 4 för att berätta att det nu bara är 19 dagar kvar tills vi åker! Sen var vi vakna fram tills Walther vaknade igen vid halv sex, då tyckte inte vi att det var någon idé att försöka få honom att somna om med tanke på att vi varit vakna några timmar och började bli sugna på frukost.

Så alltså 3 vaknade jag, halv sex gick jag upp och nu klockan 21 är ju nu sjukt trött...

Men idag har vi haft finbesök från Katrineholm, Linnéa och lilla Alice har varit här. Alice är en sån duktig liten tjej och Walther var så imponerad av henne. Hoppas han lärde henne några små hyss idag, hon är lite för snäll mot sin mor ;)

När jag skulle följa dem till tåget blev det lite snurrigt. Jag precis lärt mig hitta inne på centralen så jag gick med självsäkra steg in, kollade tavlan och började gå mot spår elva. Och så har de byggt om! Hittar fasiken ingenstans. MEN så ser jag massa konstiga pilar i golvet som visar vägen. Vi följer pilarna och letar upp en hiss och åker ner. Väl nere vid spåret så står det att ett annat tåg ska avgå därifrån och vi står där som två dumma frågetecken. 10 minuter kvar innan tåget går och vi har ingen aning om vilket spår i hel*ete tåget går ifrån. Vi e helt säkra på att det stod på tavlan att tåget skulle gå från spår elva. Vi letar upp en annan tavla och på den står det att tåget ska gå från spår tio. Vi letar upp en hiss och springer snabbt till spår tio och där står det dumma tåget. Jag hjälper Linnéa på med barnvagnen och allt är frid och fröjd och vi säger hej då.

Nyss ringde Linnéa mig och berättade fortsättningen på sagan om det dumma tåget:

De hade tydligen ropat ut spårändringen i högtalarna men de som redan var på väg/stod på perrongen hörde inte det (antagligen ropades det inte ut i dessa högtalare..) Så när tåget börjar rulla är det en desperat människa som hoppar över spåren och slår på loket och skriker att det är jättemånga som står vid spår elva som ska med. Efter mycket om och men så kommer tillslut alla med och tåget rullar på.
När tågetr kommer till Flen gör sig Linnéa redo att gå av och ser då att dörrarna hon gick in igenom är stängda. Barnvagen är för bred så den går inte att rulla i gången genom vagnen till nästa dörr utan Linnèa  måste ta bort liggdelen, fälla ihopp vagnen och bära på det och skötväskan och de två stora påsarna hon fått från oss bort till dörren som funkar. Vid det här laget har tåget stannat i Katrineholm och redan öppnat dörrarna... Smått stressad så hade hon fått hjälp av en vänlig själ så hon hann få av alla saker inklusive sig själv och Alice innan tåget rullade vidare, men det var med en hårsmån hon hann...

Ska aldrig åka tåg, hade det varit jag hade jag fått panik!

Jajaja.. Blev ett mycket långt inlägg idag. Ska lägga upp lite bilder på Alice och Walther imorgon =)

Kommentarer
Postat av: Linnéa & Alice

Ja mycket tokigt kan det bli,när det ändå var så enkelt allt ihop. o Panik fick jag för jag är inte den som ber om hjälp direkt när man ska av o på men nu skrek jag verkligen rakt ut i tågvagnen efter hjälp....väl hemma sover tösen fint!

Om med underbara vänner som jobbar som säljare så är skåpen välfyllda nu.. TACK TACK!!

2009-11-26 @ 21:35:14
Postat av: ELIX SVARAR:

visst är den fiin :D haha gör det du ;)



nja jag mår inge vidare alls :( ska till sjukan på måndag om det inte blir bättre. Hostar snart lungorna ur mig. Halsen värker och febern kommer och går som den vill, usch!



Ja vi måste verkligen lära henne de, man måste ju hålla koll på sina tokiga systrar! ;)

Puss.

2009-11-28 @ 14:32:37
URL: http://elix.devote.se
Postat av: ELIX SVARAR:

aah jag brukar ju ha den medicinen, men den är slut ;/ så förhoppningsvis får jag ny!

:)

2009-11-29 @ 14:20:53
URL: http://elix.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0